Тролейбуси не потрібні?
Інформація до новини
27-11-2017, 08:34

Категорія: Громадська діяльність, Общественная деятельность

Тролейбуси не потрібні?   У сумському протистоянні приватних маршруток та комунальних тролейбусів останні вочевидь програють, і причина тут не в об’єктивних чинниках. Просто міська влада не зацікавлена в тому, щоб муніципальний транспорт в обласному центрі розвивався. Так вважає депутат Сумської міської ради, директор із матеріально-технічного та інформаційного забезпечення СНВО і разом із тим голова тимчасової контрольної комісії з діяльності КП «Електроавтотранс» Олексій Рябенков. Яскраве підтвердження його слів – у проекті бюджету міста на наступний рік кошти на придбання тролейбусів взагалі не передбачені.


Ознайомившись із пропонованим документом, Олексій Віталійович був, м’яко кажучи, здивований. Згідно з розрахунками відділу транспорту СМР, для забезпечення оптимального сполучення в Сумах необхідні 100 «рогатих». Нині на лінію навіть 40 машин не виходить. Тобто ніша для маневрів (читай – збагачення) маршрутників чимала, і змінювати пропорції міський градоначальник зі своїми прибічниками не надто квапиться. 
«Протягом 2016-2017 років анонсувалося придбання 22 тролейбусів. Натомість куплено 4. На 2018-й – взагалі тиша. Щоправда, вже другий рік поспіль звучать обіцянки, що рухомий склад братиметься у кредит за сприяння ЄБРР, але наразі, крім слів, ми нічого не побачили. Тож надія поповнити тролейбусний парк таким способом виглядає доволі примарно. Про фінансові ризики я навіть не говорю», – відзначив співрозмовник.
На його переконання, після останнього збільшення вартості проїзду в маршрутних таксі городяни однозначно сказали «так» на користь тролейбусів. І користувалися б їхніми послугами по максимуму, та є одне «але»: далеко не завжди вдається дочекатися потрібної машини. А значить – сумчани змушені переплачувати і діставатися пункту призначення на маршрутках. Тобто мінус 2 зайвих гривні з власного гаманця; поїздок як мінімум дві на день, а коли все це помножити на кількість членів родини, щомісячні витрати на логістику виливаються у вельми солідну суму. 
«Подібна арифметика явно до вподоби приватним перевізникам, і вони вмикають всі можливі важелі, аби такий статус-кво зберігався й надалі, – вважає Олексій Рябенков. – Один новий тролейбус «знищує» чотири маршрутки. Звісно ж, жоден із власників даного виду транспорту не бажає, аби саме він щось втрачав. Ось тоді й починаються підкилимні ігри, в які включаються зацікавлені представники міської влади. Сумський ринок приватних перевезень далекий від прозорого. Щороку у тінь йде в межах 150 млн грн, так що боротьба за вплив серйозна». 
Олексій Віталійович називає відмовкою нещодавно озвучену тезу, що купувати тролейбуси немає сенсу, бо нібито ними нема кому кермувати. «Я знаю роботу «Електроавтотрансу» зсередини і можу запевнити: було б нормальне ставлення до водіїв – їх би не бракувало. Керівництву даного КП не вистачає відповідальності – ось це правда. Все інше – замилювання очей і небажання займатися розвитком міста, для якого інфраструктура відіграє першочергове значення», – пояснив співбесідник. 
Користуючись нагодою, ми поцікавилися долею «рогатого», ремонт якого Сумському НВО замовив навесні «Електроавтотранс». «А це ще один приклад ведення бізнесу по-сумськи. Договір підписано у квітні, а аванс ми отримали лише у середині листопада. На виконання угоди маємо 45 днів. Іншими словами – формально є час, щоб відремонтувати тролейбус до завершення року, як прописано у контракті. Безперечно, будуть докладені всі сили, аби виконати взяті зобов’язання. Та питання в іншому: чи не надто велика розкіш для міста, в якому ситуація з комунальним транспортом доволі проблематична, змарнувати цілих півроку на те, щоб перейти від слова до діла? За цей час можна було б «відкапіталити» не одну машину», – зазначив Олексій Рябенков. 
Плачевно виглядає й ситуація із запровадженням електронного квитка. Його введення вимагає змін у транспортній системі міста, де панівна роль відводитиметься тролейбусам. А це, зрозуміло, не всіх влаштовує. 
«На моє переконання, у муніципального транспорту є майбутнє. На жаль, бракує волі, відповідальності і прагнення зробити щось, справді, корисне для свого рідного міста. Утім, впевнений, так не буде вічно. Необхідно закільцювати тролеї, закупити рухомий склад, який би покривав реальний пасажиропотік, забезпечити стабільний графік перевезень. На наступний рік, зокрема, ми з колегами по фракції вимагатимемо внесення до бюджету пункту про придбання 10 одиниць електротранспорту, – зауважив депутат. – Ключове – тролейбуси не повинні змагатися з маршрутками. Вони – у пріоритеті. Приватним перевізникам теж робота буде – доставку пасажирів із віддалених районів міста та його околиць (Баранівка, Баси, Косівщина тощо) ніхто не скасовував. Безперечно, є ті, кому це невигідно, та наскільки я пам’ятаю: завдання влади – дбати про інтереси громади».

Хмарка тегів

Архів новин

Липень 2018 (10)
Червень 2018 (25)
Травень 2018 (25)
Квітень 2018 (30)
Березень 2018 (32)
Лютий 2018 (25)
^