3 1 травня набувають чинності зміни до порядку призначення житлової субсидії
Інформація до новини
  • Переглядів: 15015
  • Автор: Дрозд О.
  • Дата: 22-04-2015, 06:00
22-04-2015, 06:00

Категорія: Ми і місто » Міські заходи

3 1 травня набувають чинності зміни до порядку призначення житлової субсидії   Із суттєвим підвищенням тарифів на комунальні послуги в українців значно зріс інтерес до оформлення житлової субсидії. З першого числа наступного місяця змінюється процедура її оформлення, тому в тих, хто прагне отримати допомогу від держави в такий спосіб, накопичилося чимало запитань. На минулому тижні фрунзенцям випала можливість почути роз’яснення з цього приводу безпосередньо від заступника начальника управління соціального захисту населення Сумської міської ради Катерини Лисенко.


Заява і декларація – все, що потрібно


Як зазначила посадовець, віднині призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів – заяви та декларації (скасовується необхідність надання довідок про доходи, у тому числі й працюючих осіб).
До заповнення цих документів слід підійти досить виважено, не пропускати граф і чітко відповідати на всі запитання. Ні в заяві, ні в декларації не повинно бути жодних прочерків. При цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься управлінням соціального захисту населення Сумської міської ради вже після призначення субсидії шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій.
Бланки та інструкції щодо правильності їх заповнення мали надійти в кожну родину разом із повідомленнями на оплату ЖКП до 15 квітня. Якщо ви їх не отримали, тоді звертайтеся до місцевих органів соцзахисту.
Саме ж повідомлення про призначення (або непризначення) субсидії і про суму обов’язкових платежів буде доставлено кожній сім’ї, що заповнювала документи, разом із платіжками.


Кому призначається субсидія?


Субсидія призначається одному із членів домогосподарства, який зареєстрований у житловому приміщенні і на якого відкрито особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг. Право на отримання субсидій мають домогосподарства, у яких витрати на оплату ЖКП, виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами, перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу.


Майже без майнових обмежень претендентів


Скасовуються практично всі обмеження щодо майнового стану осіб. Тобто право на субсидію набувають сім’ї, які: володіють двома і більше житловими приміщеннями; володіють двома і більше транспортними засобами; у складі домогосподарства мають осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку в службі зайнятості як безробітні; здають у найм житлове приміщення; здійснили покупку товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів.
Поновлюється право непрацездатних осіб, які проживають самі, щодо призначення субсидії на понаднормову площу житла за рішеннями комісії з розгляду заяв громадян, утвореної виконавчим комітетом Сумської міськради, виходячи з конкретних обставин.
Крім того, надано право на оформлення субсидій особам, які орендують житло й оплачують вартість послуг на підставі письмового договору найму (оренди) житла у випадку переоформлення в житлово-комунальних підприємствах на них особових рахунків із сплати ЖКП.
Проте залишається два обмеження в нарахуванні субсидії. Це відбувається, коли сім’я здійснила одноразову покупку і (або) оплату послуг, крім медичних на дороге лікування, на суму понад 50 тис. грн.
Важливо, що запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не опалювальний період, як раніше. Встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період (скасовується необхідність повторного звернення до управління соціального захисту населення, але за умови, коли попередньо подана декларація відповідає поточному стану справ у вашій родині).


За якою формулою вирахувати обов’язковий відсоток платежу?


Обов’язковий відсоток платежу розраховується індивідуально для кожної сім’ї за встановленою формулою і залежить виключно від доходів сім’ї: середньомісячний дохід на одну особу за попередні 6 місяців  (з моменту звернення або за попередній календарний  рік) ділиться на прожитковий мінімум на одну особу (в 2014 році – 1176 грн.). Далі результат ділиться на базовий коефіцієнт 2, після чого отримана цифра множиться на базовий коефіцієнт 15%.
Коефіцієнти 2 і 15 відповідають такому алгоритму: коли при середньомісячному доході у розмірі двох прожиткових мінімумів на особу сім’я платить за ЖКП 15% свого доходу. Після цього розраховується розмір обов’язкового платежу: обов’язковий відсоток платежу множиться на середньомісячний сукупний дохід домогосподарства.
До слова, необхідно справно платити обов’язкову частину платежів тому, що надавачі послуг ЖКГ до 10 числа кожного місяця надають управлінню соцзахисту населення інформацію про боржників. У випадку несплати обов’язкової частини субсидія їм перестає надаватися, крім випадків затримки зарплати, хвороби, тривалого відрядження.  Про це потрібно попереджати надавачів послуг. Коли борг буде погашений, заявникам знову доведеться заповнювати заяву і декларацію.

Як зробити розрахунок розміру субсидії?


Від розміру плати за ЖКП у межах соціальних нормативів потрібно відняти розмір обов’язкового платежу, а також розмір пільги за наявності. Знаючи дохід своєї сім’ї, ви можете самостійно розрахувати орієнтовний розмір субсидії. Приміром: ваша сім’я складається з 3 осіб. А за попередні 6 місяців ви заробили в цілому 18 тис. грн. У цьому випадку середньомісячний дохід сім’ї дорівнює 3 тис. грн. (18 тис. грн./6 міс.), а дохід на одну людину – 1 тис. грн. на місяць (3 тис. грн./3 особи). Підставляємо 1 тис. грн. у формулу: 1 тис. грн. / 1176 грн. /2 *15% = 6,38%. Таким чином, при середньомісячному сукупному сімейному доході 3 тис. грн. на місяць ваш обов’язковий платіж становить 191,33 грн. (3000 *6,38%).
Все, що перевищує цю суму (в межах соціальної норми житла та нормативів користування ЖКП), і буде розміром субсидії.


На які послуги поширюється субсидія?


Згідно з програмою житлових субсидій, держава відшкодовує витрати на оплату користування житлом або його утримання та комунальних послуг: водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергії, вивезення побутового сміття та рідких нечистот. У разі зміни тарифу на ту чи іншу послугу розмір субсидії перераховується автоматично без додаткових заяв. Крім цього, для сімей, які використовують для опалення тверде паливо, а для приготування їжі скраплений газ, передбачено надання субсидії для придбання цих ресурсів.


Куди подаються документи?


З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління соцзахисту населення Сумської міськради в понеділок – четвер з 8:00 до 18:00 та у п’ятницю з 8:00 до 17:00 (без перерви на обід): вул. Харківська, б.35, каб. №135 (тел. 36-41-86) та щосуботи з 8:00 до 13:00 до громадської приймальні за цією ж адресою. Можете завітати до відділень управління і за місцем проживання: вул. Охтирська, б. 11 (тел. 79-31-62); вул. Інтернаціоналістів, б. 21 (тел. 32-31-24); вул. 40 років Жовтня, б.49 А (тел. 79-31-52) Паралельно функціонує телефон гарячої лінії: 36-41-86, інформатора: 36-22-45, 63-54-97.
Як відзначила Катерина Лисенко, документи для призначення субсидії можуть бути не тільки особисто принесені, а й надіслані до управління поштою. «Це найбільш прийнятний варіант для наших відвідувачів, оскільки працівники управління фізично не мають можливості за робочий день прийняти велику кількість людей, яка очікується вже найближчими тижнями. Тому довжелезних черг, на жаль, не уникнути», – додала посадовець.


Яким чином відбувається врахування доходів?


Для призначення субсидії сукупний дохід буде обчислюватися, виходячи з отриманих особами доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб, інформацію про які зазначено у декларації про доходи і витрати осіб, котрі звернулися за призначенням житлової субсидії.
Для призначення житлової субсидії враховуватимуться доходи за попередній календарний рік (за бажанням субсидія може бути призначена на основі доходу за 6 попередніх місяців за умови надання заявником довідки про доходи).
Інформацію про доходи для призначення житлової субсидії управління соцзахисту населення буде отримувати в порядку обміну від Державної фіскальної служби та органів Пенсійного фонду України.
Джерелами доходу вважаються: заробітна плата, аліменти, дивіденди тощо, тобто все те, що підлягає оподаткуванню.
Що стосується громадян, у яких виникають проблеми з наданням інформації про доходи, то їм з 1 травня для розрахунку субсидії будуть враховувати віртуальні доходи на рівні мінімальної заробітної плати 1218 грн. Якщо дохід працездатної людини менший за вказану суму, то розрахунок все рівно відбувається з суми прожиткового мінімуму. Але при цьому студентам, військовослужбовцям строкової служби, отримувачам деяких соцвиплат, як-от: по догляду за дитиною до 3 років, за надання соцпослуг інвалідам й особам, старшим за 80 років, безробітним, які знаходяться на обліку в центрі зайнятості, беруться до уваги фактичні доходи.


Відповідальність за надані відомості


Усі члени домогосподарства дають згоду на обробку персональних даних про сім’ю, доходи, витрати, що необхідні для призначення житлової субсидії.
У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання субсидії (зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, зміни у переліку отримуваних послуг, умов їх надання, виконавців ЖКП, про купівлю товарів або оплату послуг), заявник зобов’язується у місячний термін повідомити про це орган соціального захисту населення.
Якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі.
Особам, які отримували субсидію протягом опалювального періоду 2014-2015 років, субсидія на наступний період буде призначена на підставі раніше поданих документів.
«Звертаємо увагу, що до 1 травня 2015 року управлінням соцзахисту населення Сумської міськради проводиться прийом документів для призначення субсидії відповідно до норм діючого законодавства з урахуванням обмежень непрацюючим працездатним особам та майнового стану членів сім’ї», – повідомила Катерина Лисенко.


Додаткові запитання від фрунзенців


Від заводчан надійшло декілька уточнюючих запитань щодо різних аспектів отримання й надання житлової субсидії, на які Катерина Лисенко дала стислі відповіді.
1. Якщо була подарована квартира, то чи можна вважати це прикладом отримання доходу? – З 1 травня 2015 року – ні.
2. Якщо людина володіє паєм, і ця земельна ділянка знаходиться в оренді, а її власнику за тимчасове користування виплачують зерном, цукром тощо, чи це є доходом? – Так.
3. У випадку, коли банк нараховує певний процент на залишок заробітної плати, то це також вважається прибутком? – Ні. Береться до уваги лише відсоток за депозитом.
4. Чи може особа, що має заборгованість за комуналку, претендувати на субсидію? – Так.
5. Якщо в одному будинку на два окремі входи мешкає 2 сім’ї, що користуються одним котлом, як бути в такому разі? – Субсидія призначається з урахуванням доходів обох родин, оскільки це одне домогосподарство.
6. Чи потрібно вносити доходи в декларацію члена сім’ї, який перебуває закордоном? – Обов’язково. Крім того, він має надати довідку з фактичного місця перебування.
7. Чи поширюється субсидія на ті помешкання, де ніхто незареєстрований? – Ні.
8. Розглянемо ситуацію, коли власник квартири помер, хто має право подавати документи на оформлення субсидії? – Співвласник, якщо такий є.

 

Субсидії по-новому. Відповіді на найбільш поширені запитання

 

Скільки часу відводиться держслужбовцям на розгляд питання надавати чи ні конкретній людині субсидію? Час рахується з моменту відправлення документів поштою чи з дня отримання?


Рішення про призначення (непризначення) субсидії приймається протягом десяти днів після подання заяви та отримання відомостей: від організацій-надавачів послуг – про забезпеченість комунальними послугами, їхню вартість; від житлово-експлуатаційних організацій або інших органів, що визначені місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, а у сільській місцевості від сільських (селищних) рад – про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб; від Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України – про доходи.

Чи вносити мобілізованого солдата в декларацію на субсидію, якщо його призвали на військову службу з січня 2015 року?


Субсидія розраховується, виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
У декларації має бути вказана інформація про всіх зареєстрованих осіб (у примітці можна зазначити, що конкретна особа не проживає), а у заяві відмітити необхідність розгляду питання комісією (за наявності засобів обліку послуг).
За відсутності лічильників питання щодо нарахування плати на фактично проживаючих осіб необхідно вирішувати з організаціями, що надають споживачеві вказані послуги, шляхом зняття нарахувань з особи, яка відсутня тривалий час.

Люди побоюються, що дані про їхній майновий стан, які потрібно вказувати у деклараціях для отримання субсидій, будуть якимось чином використані проти них співробітниками Державної фіскальної служби (ДФС). Чи планують органи соціального захисту обмінюватися інформацією про доходи і майно громадян із представниками цієї структури?

На запит органу соцзахисту населення ДФС надає інформацію про доходи громадян. При цьому надання будь-яких відомостей до ДФС не передбачено.

Якщо я оформлю субсидію, а в майбутньому в мене зміниться матеріальний стан на краще – як я зможу відмовитися від субсидії?

Для відмови від призначення житлової субсидії необхідно звернутися до органу соціального захисту населення з заявою про відмову від участі в програмі житлових субсидій.
 

Чи можна оформлювати субсидію на житлову площу, де людина не зареєстрована, а лише є її власником і проживає там?


Житлова субсидія призначається за місцем реєстрації.


Я живу в квартирі, оформленій на мою матір. Прописана тут з дітьми, частина рахунків оформлена на мене, а частина – на матір. У квартирі, яка належить мені, проживає мій дідусь, який там прописаний, і тут така сама ситуація: частина рахунків оформлена на нього, а частина на мене. При цьому кожен із нас хоче отримати субсидію. Як в такому разі заповнити заяву, щоб в управлінні праці та соцзахисту населення не було причин для відмови?

Особові рахунки по сплаті всіх житлово-комунальних послуг мають бути відкриті на одну особу, яка зареєстрована у житловому приміщенні.

 

Чи потрібно вказувати у заяві на отримання субсидії, що родина має пільги з оплати житлово-комунальних послуг (чорнобильці, учасники АТО тощо)?

У бланках заяв такої графи немає, але зазначити дану інформацію бажано. Тим більше, що зробити це неважко, адже повідомлення про пільги  є в кожній квитанції за послуги ЖКГ.

 

Чому під час подання заяви на субсидію до управління соціального захисту вимагають довідку про склад сім’ї, хоча за новими правилами вона не потрібна?

Така довідка необхідна лише у випадку, якщо субсидія призначається родині, що мешкає у приватному секторі. Справа в тому, що у Сумах немає бази даних на осіб, що там проживають. А без інформації, скільки людей зареєстровано у конкретно взятому будинку, яка його площа, хто власник тощо, не може бути призначена субсидія. Відтак мешканців приватного сектора просять звернутися в центр надання адміністративних послуг (вул. Горького, 21) за довідкою про склад сім’ї. Спеціалісти департаменту інфраструктури на підставі техпаспорта будинку та будинкової книги видадуть таку довідку й занесуть ваші дані в інформаційну базу. Прийом – щопонеділка, щосереди та щоп’ятниці. 

 

Чи можна заповнювати заяву та декларацію російською мовою?

Так, можна. Але прізвище, ім’я, по-батькові краще написати українською мовою, щоб уникнути різночитань. Потрібна для призначення субсидії інформація оформлюється українською, і під час перекладу ПІБ з російської може бути допущена помилка.

 

До квітня у квартирі приживало чотири особи, а потім одна виписалася. Потрібно вказувати її доходи у заяві?

Кількість зареєстрованих осіб визначається на початок місяця, коли надійшла заява щодо призначення субсидії, і відповідно лише їхні доходи слід вказувати у декларації. Наприклад, у квітні було прописано 4 людини, потім одна виписалася, а за субсидією звернулися у травні. В заяві та декларації треба вказувати дані лише на трьох осіб.

 

Якщо людина отримала депозити у валюті, то хто повинен перераховувати дохід у гривні – вона сама чи банк? Бо курс валют протягом попереднього року часто змінювався.

Перерахунок робить людина самостійно за курсом, котрий встановлено на день звернення за субсидією.


До відома.  Міська влада планує розмістити консультаційні центри з питань оформлення субсидій в кожному мікрорайоні Сум. На сьогодні вже існують три стаціонарні центри за адресами: вул. Охтирська, 11; 40 років Жовтня, 49 та Інтернаціоналістів, 21.
Крім того, незабаром почнуть роботу пересувні консультаційні центри, а кількість стаціонарних збільшать до десяти.
«Стаціонарні центри плануємо розмістити в Будинку ветеранів, на підприємствах, в бібліотеках на Баранівці, Веретинівці та Басах», – уточнив із даного приводу міський голова Олександр Лисенко.

 

До 1 вересня мають надійти нові бланки заяв та декларацій на субсидії

 

До настання осені українські родини отримають нові бланки декларацій та заяв на оформлення субсидій. Про це проінформував міністр соціальної політики Павло Розенко. Але цього разу не треба буде самому вираховувати свої доходи. Достатньо лише вказати вид – пенсія, зарплата, стипендія, а також назву організації, яка їх нараховує.
Органи соціального захисту з’ясують усі деталі самі. Вони налагодили обмін даними з податківцями та працівниками Пенсійного фонду.
Дохід тепер будуть підсумовувати не за цілий рік, а лише за останні три місяці. Не враховуватимуть у загальний сімейний дохід зарплату учасників АТО, благодійну допомогу чи одноразові державні виплати.
Тим, кому нові правила будуть вигіднішими, проведуть перерахунок.
«Якщо людина побачить, що є можливість для переоформлення субсидії і взяття більш прийнятного для неї терміну для врахування її доходів – безумовно, вона може повторно звернутися. Тим людям, які вже оформили субсидії, ніяких нових оформлень документів не треба буде робити. Тобто їм нараховуватиметься субсидія протягом 12 місяців», – розповів міністр соціальної політики Павло Розенко.
У той же час посадовець уточнив, що міністерство надало право використовувати і старі бланки заяв, подаючи документи на отримання субсидій, але там також не треба буде вираховувати суму доходів, а потрібно лише вказувати вид доходу.
Як уже повідомлялося, пенсіонерам та інвалідам відтепер будуть автоматично призначати субсидії.

 

Хмарка тегів

Архів новин

Липень 2018 (10)
Червень 2018 (25)
Травень 2018 (25)
Квітень 2018 (30)
Березень 2018 (32)
Лютий 2018 (25)
^